• Ako volite čokoladu, uživajte u njoj, ali bez pretjerivanja. Kada bih na ovome mjestu ustvrdio kako je smijete jesti uz svaki obrok, vi biste moju metodu proglasili proturječnom. Naime, koliko god bila ukusna, čokolada je ipak ugljikohidrat-lipid.

    Srećom, ona sadrži onu vrstu masnoća koje snizuju razinu kolesterola u krvi. Stoga, da bi čokolada u vašu prehranu unijela što manju pomutnju, trebala bi zadovoljiti dva uvjeta: sadržavati što manju koncentraciju ugljikohidrata i što veću količinu dobrih masti. Drugim riječima, čokolada koja je kombinacija dobrih masti i malih količina ugljikohidrata u svakome se pogledu uklapa u načela moje i
    metode.

    Dakle, najprije moramo odabrati čokoladu visoke kakvoće, koja sadrži najmanje 60% kakaa. Postotak kakaa uvijek je naznačen na vanjskom omotu.

    Čokolada i debljanjeČokolada s oko 70% kakaa još je bolji izbor, a uglavnom je možete naći u specijaliziranim prodavaonicama. Za one, pak, koji od svega uvijek žele samo najbolje, pokrenuo sam vlastitu proizvodnju čokolade u kojoj ima čak 85% kakaa.

    Nju možete kupiti u Montignacovim buticima u Londonu i u Parizu. Po mome sudu, osim što smanjuje postotak ugljikohidrata, tako velika količina kakaa čokoladu čini mnogo ukusnijom.

    Sljedeće o čemu valja povesti računa jest odabir čokoladnih slastica bez brašna i šećera (ili s minimalnim količinama i jednoga i drugoga).

    Čokoladni mousse i kolač od gorke čokolade odlični su primjeri takvih slastica.

    Posljednjih desetak godina te su dvije slastice moji omiljeni specijaliteti i mogu vam reći da su moja obitelj i prijatelji doslovno ludi za njima.

    Pa ipak, moram naglasiti da čokolada u metabolizam unosi određeni »nered«, što ne treba zaboraviti. U prvoj je fazi zabranjena.

    Tijekom druge faze u njoj smijete uživati, ne smetnuvši s uma ograničenja o kojima sam upravo govorio.

    Najbolje doba dana da se prepustite uživanju u čokoladi možda je upravo sredina popodneva, između ručka i večere, kad je želudac prazan. Dva do tri kvadratića gorke crne čokolade s najmanje 70% kakaa sa stajališta naše metode vaš će »režim« prehrane poremetiti tekvneznatno. Priuštite si, dakle, taj užitak!

    Čokolada djeluje antidepresivnof* Jedite je, dakle, kada ste neraspoloženi, bilo da biste se razvedrili, bilo da biste jednostavno uživali u njezinu okusu.

    Još samo jedan savjet prije nego što zaključimo ovo članak. Osjetite li da se pretvarate u ljubitelja čokolade, budite oprezni da vaša strast ne preraste u ovisnost.

    Primijetite li da jedna kockica čokolade »povlači« za sobom drugu i da vam je teško zaustaviti se, čaša hladne vode mogla bi vam dobro doći.

Photostream