• Dukan dijeta predstavlja bestseller u Francuskoj već godinama, ali danas Dukan dijeta dobiva pažnju i u ostalim zemljama.

    Nije ni čudo: U knjizi se tvrdi da je dijeta pomogla 5 milijuna Francuza izgubiti težinu. I pjevačica Jennifer Lopez i model Giselle Bundchen su izvijestili da su izgubili nakon trudnoće 12 kilograma na Dukan dijeti.

    Dukan Dijetu je stvorio francuski liječnik Pierre Dukan prije više od 10 godina za liječenje pretilih osoba.

    dukan dijetaU osnovi, Dukan dijeta ide u četiri faze. Nema vaganja hrane ili brojanja kalorija.

    Možete jesti koliko želite, u bilo koje doba dana – dok ono što jedete je bogato proteinima, barem u početku.

    U stvari, protein je središnji u sve četiri faze, zajedno s dodatkom zobenih pahuljica, puno vode, i 20-ak minuta šetnje dnevno.

    Povrće je dozvoljeno u drugoj fazi, nakon čega slijedi unos manje količine voća i cjelovitih žitarica.

    Zvuči vam poznato? Dukan dijeta ima sličnosti kao i Atkinsova dijeta. Na dijeti ćete izgubiti težinu dosta brzo – oko 5 kilograma mjesečno – kaže Dukan koji uvjerava da ova dijeta donosi brze rezultate pa će tako jako motivirati osobekoje ju koriste.

    On obećava brzo privikavanje na novi režim prehrane i da će glad nestati već nakon trećeg dana.

    Međutim, u svojoj knjizi Dukan upozorava da osobe na dijeti mogu imati loš zadah, zatvor, suha usta, i umor – sve kao posljedica povećanog unosa proteina uz istovremeno smanjenje unosa ugljikohidrata.

    Dukan dijeta po fazama:

    Faza 1, “Proteinska” faza, je vrlo jednostavna: Jedite sve što želite od namirnica bogatih proteina (meso, riba ili jaja), uz 1,5 žlice zobenih pahuljica i 1,5 litre vode dnevno. To je to. Na dijeti se mogu birati bilo kakva vrsta nemasnog mesa (bez svinjetine i janjetine), riba, perad, jaja, soja, i nemasno mliječni proizvodi.

    Nakon toga slijedi 2 faza ili faza “izmjene” , koja se bazira na dvije podfaze .U prvoj samo unosite namirnice bogate proteinima a u drugoj kombinirate proteine i povrće. Grašak, kukuruz i krumpir nisu na ovom popisu od povrća, ali se konzumiraju u narednoj fazi.

    Faza 3, ” konsolidacija”,  omogućuje neograničeni unos proteina (uključujući svinjetinu i janjetinu) i povrće svaki dan, uz jedan komad niskokaloričnog voća, 2 kriške kruha od cjelovitih žitarica, i jedan komad tvrdog sira. Na dijeti također možete imati 1-2 porcije hrane bogate škrobom i 1-2 “nagradnih” obroka (u kojem možete jesti što god želite) tjedno tijekom ove faze.

    Faza 4, “stabilizacija”, je održavanje dijetnog plana. Možete jesti što god želite ali je potrebno zadržati jedan proteinski dan.

    Autor obećava da možete jesti što god želite bez da ćete povratiti kilograme ako slijedite njegova pravila.

Photostream