• Kao i u većine vaših vršnjaka, u dvadeset petoj godini vaša je težina bila manje-više idealna. Nakon toga, malo-pomalo, a da toga niste ni bili svjesni, ona se povećavala. Očevidno, uvijek su posrijedi slični razlozi: promjena načina života i promjena prehrambenih navika.

    Prva velika promjena obično nastaje sklapanjem braka i stvaranjem drukčijih društvenih obveza. Međutim, vjerojatno će glavni »krivac«  stvaranja »rezervne gume« oko struka biti nove prehrambene navike, koje ćete razviti u vezi sa svojim profesionalnim aktivnostima. Zbog svakodnevnih poslovnih obveza, naime, vaša prehrana postaje vrlo neuredna.

    U jednom od sljedećih poglavlja vidjet ćemo zbog čega je neuredna prehrana tako nezdrava.

    I tako, s vremenom ste se udebljali i sada morate pronaći način kako da se riješite suvišnih kilograma.
    Budući da razuman čovjek uvijek teži razumijevanju uzroka zbivanja oko sebe, najprije ću vam izložiti određene stručne značajke moje metode.

    Njezina je temeljna postavka da loše ugljikohidrate ne treba jesti zajedno s lipidima; isto tako, moramo jesti dobre lipide kako ne bismo oboljeli od kardiovaskularnih bolesti. Osim toga, lipide treba kombinirati s različitim povrćem koje sadrži vlakna, o čemu će više riječi biti u sljedećim poglavljima.

    Navodimo nekoliko primjera uravnoteženih obroka u kojima nema loših ugljikohidrata:

    1. Sardine (bjelančevine + dobri lipidi)
    Omlet od gljiva (bjelančevine-masti + vlakna)
    Zelena salata (vlakna)
    Sir (bjelančevine-masti)

    2. Dimljeni losos (bjelančevine + dobri lipidi)
    Janjeći odrezak s mahunama (bjelančevine-masti + vlakna)
    Zelena salata (vlakna)
    Jagode (vlakna)

    3. Salata od rajčica (vlakna)
    Janjeći odrezak s mahunama (bjelančevine-masti + vlakna)
    Zelena salata (vlakna)
    Jagode (vlakna)

    4. Salata od rajčica (vlakna)
    Tuna s patlidžanima (bjelančevine + dobri lipidi + vlakna)
    Zelena salata (vlakna)
    Sir (bjelančevine-masti)

    Nijedan od ovih obroka ne sadrži loše ugljikohidrate. Dakako, uz njih ne bismo smjeli jesti bijeli kruh. Ako ste odabrali svježi sir, nemojte ga zasladiti ničim, osim, eventualno, umjetnim sladilom?

    Ostanimo još trenutak na stručnim pojedinostima koje će nam pomoći objasniti kako se može smanjiti tjelesna težina.
    Obratite pozornost na sastav pojedinih vrsta bijelog (svježeg) sira, jer on često sadrži šećer. Osim toga, nastojte pronaći sir koji je dobro ocijeđen ili ga sami ocijedite, budući da sirutka sadrži laktozu, dakle ugljikohidrat.

    Zašto se debljamo I kako nabrže smršaviti?Kao što smo objasnili u prethodnom poglavlju, ako u hrani koju smo pojeli nije bilo nikakvih ugljikohidrata, gušterača neće lučiti inzulin i neće se stvarati masne zalihe.

    Budući da je ljudskome tijelu energija potrebna za obavljanje i održavanje vitalnih funkcija, za održavanje temperature na 36,5 stupnjeva celzijusa i za kretanje, ono će iz svojih zaliha masti uzimati onoliko energije koliko mu je u određenom trenutku potrebno.

    Dakle, nastavite li jesti na zdrav način, tj. hranu bogatu vitaminima, mineralima itd., vaše će tijelo smanjiti svoje zalihe masti, a upravo su one činile vaš višak kilograma.

    Ono će sve svoje potrebe zadovoljiti tako što će potrošiti dotad nakupljenu energiju u obliku zaliha masti u tkivima.

Photostream