• Izreka „ono si što jedeš“ u današnje vrijeme sve češće dolazi do izražaja. Budući da je broj pretilih i osoba s prekomjernom težinom iz godine u godinu sve veći, možemo zaključiti da u današnjem ubrzanom načinu života zdrava hrana ne zauzima posebno mjesto.

    zdrava hranaVažno je osigurati tijelu optimalan dnevni unos kalorija, vitamina, minerala i tekućina te isto tako optimalan omjer bjelančevina, ugljikohidrata i masti.

    Glavni problem je u tome što većina ljudi, osim što se hrani nezdravo, u tijelo unosi mnogo više kalorija nego što ih uspije sagoriti različitim aktivnostima. Osim toga, većina ljudi preskoči doručak – najvažniji dnevni obrok.

    Hrana koja se priprema brzo, obično je nezdrava, no ako želimo izgledati i osjećati se dobro, moramo biti spremni odvojiti malo više vremena za pripremanje zdrave hrane.

    Meso je važna namirnica koja sadrži proteine nužne za rast i bogato je željezom, selenom, cinkom i vitaminom B. Kako biste smanjili unos suvišnih masnoća, uklonite vidljive masne dijelove s mesa i kožu s piletine te koristite minimalnu količinu ulja za pripremu jela. Osobe koje ne jedu meso moraju odvojiti malo više vremena za kulinarsku obradu zelenih namirnica. S pravilnim odabirom namirnica i vegetarijanci mogu opskrbiti svoje tijelo s dovoljno proteina.

    Riba je važan dio jelovnika svake osobe koja se želi hraniti zdravo. Preporučljivo je imati barem dva riblja obroka tjedno i važno je obratiti pozornost da riba bude što bogatija omega-3 masnim kiselinama, kao što su primjerice losos, sardina i pastrva.

    zdrava hranaVoće i povrće osiguravaju vitamine i minerale i neizostavan su dio zdrave prehrane. Svježe ili kuhane, ove namirnice su kvalitetan izvor energije i mogu pomoći u kontroliranju osjećaja gladi. Preporučljivo je jesti voće u međuobrocima kako biste smanjili osjećaj gladi.

    Mlijeko i mliječni proizvodi važan su izvor kalcija i ostalih vitamina i minarala. Pri odabiru mliječnih proizvoda, birajte one s manjim udjelom masnoća.

    Kruh, žitarice i krumpir bogati su izvori ugljikohidrata, željeza i vitamina B. Osiguravaju osjećaj sitosti dulje vrijeme i pomažu u kontroliranju osjećaja gladi. Zdrava prehrana podrazumjeva pet ugljikohidratnih porcija dnevno.

    Ako se želite hraniti zdravo i osjećati se dobro, jedite najmanje pet ravnomjernih obroka dnevno. U međuobrocima pojedite neko voće ili popijte voćni sok kako biste spriječili prekomjerni unos hrane za račak ili večeru. Slatkiše, grickalice i alkohol izbjegavajte ili bar svedite na najmanju moguću mjeru.

Photostream